Luciaspecial - officiell onlineutställning

Officiella resultat
Normalt sett är Onlineutställning inofficiell, men med rådande pandemi så gör vi nu ett undantag. Resultaten kommer vara officiella, alltså tillgodoräknas djuret samt föras in i stamboken. Högst ck kommer att delas ut. Cert kräver hög precision som domarna inte kan garantera bedöms korrekt utifrån foton. Prisrosetter skickas hem till BIS-placerade djur. Resultaten publiceras senast vid 13 december.

Kostnad
55 kr/djur och betalningen görs till SHFs pg 77 70 01-9 eller Swish: 123 047 322 3 senast den 27 november. Ange ”Online + ditt namn” på betalningen. Sista dag att betala är den 27 november.

Domare
Guldhamster junior standard: Linda Kaufeldt
Guldhamster senior och veteran standard: Emilia Rapp

Dvärghamster junior standard: Emilia Rapp
Dvärghamster senior och veteran standard: Linda Kaufeldt

Gerbil Standard: Sara Eklund

Ingen Pet-klass kan erbjudas online då det inte går att bedöma tillgänglighet utan att domaren hanterar djuret. Tänk på att domarna endast kan bedöma det de ser. Skicka hellre med några extra foton.

Anmälan
Anmälan görs på denna länk senast 20 november. Därefter kommer utställningskatalogen att mailas ut till de som anmält, och i den ser ni djurens katalognummer. Därefter är det öppet att maila in fotona till onlineutstallning@hamsterforeningen.se , dock senast 27 november. Fotona ska vara tagna under perioden 13-27 november och mailet (ett per djur) märks med katalognumret (ingen annan info).

Fotografering
Här finns bildguider till vilka foton som ska skickas in. Var extra uppmärksam på ljusförhållande och kvaliteten på fotona! Är de inte tillräkligt bra riskerar djuren att inte kunna bli fullt bedömda eller få lägre resultat för att domaren inte kan se tillräckligt. Skicka gärna med en liten videosnutt också!