Onlineutställning

Just nu pågår ingen onlineutställning. Håll utkik i kalendern efter nästa!

OBS! Resultatet på en onlineutställning går inte att tillgodoräkna sig. Onlineutställningen är inofficiell och kan inte ersätta en vanlig utställning.
Man kan därför inte få Cert eller Ck.

Vid onlineutställning bedöms djuren av  utbildade SHF-domare.

Vi har satt ihop ett häfte med exempelbilder och förklaring på alla de önskade vinklarna som djuret ska fotas ifrån. För bästa bedömning behöver vi skarpa och högupplösta bilder, samt ifrån så många av de önskade vinklarna som möjligt. Om en bild på en speciell vinkel saknas så kan inte den punkten bedömas och poäng uteblir.

När du skickar in ett bidrag accepterar du att en av dem bilder kan användas på hemsidan, forumen och Gnagis om din hamster vinner.

Efter slutdatumet bedöms djuren och resultaten skickas till den e-mail ni skickat anmälan ifrån.

Alla arterna är välkomna att deltaga!

Vänligen respektera att bilderna ska vara tagna inom anmälningstiden.

Det är gratis att deltaga. Alla deltagare kommer att få en bedömningssedel på sitt djur.

Vinnarna i varja art får en rosett hemskickad till brevlådan.

Bilderna skall skickas i ett och samma mail.

Anmälan

För att anmäla ditt djur så skicka in bilder på djuret i alla vinklarna enligt guiden här nedan till smilespecial@hotmail.com
Bilderna skall skickas i ett och samma mail.
Du kommer få ett bekräftelsemejl på att vi har mottagit dina bilder.

Åldersgränser:
Guld och Dvärghamster:
Juniorklass: 8 veckor till 4 månader.
Seniorklass: 5 månader till 2 år.

Gerbiler:
Junior: 3 månader till 6 månader.
Senior: 7 månader till 3,5 år.

Hamstrar yngre än 8 veckor och äldre än 2 år, samt gerbiler yngre än 3 mån och äldre än 3,5 år, får inte ställas ut.

Välkomna!

Viktigt!

För att en så korrekt bedömning som möjligt ska ske, ska fotona ha bra kvalité som visar pälsfärgen korrekt. Tänk också på att vi kan bara bedömma det vi ser på korten så ta hellre lite tid på er och välj ett kort ni tycker representerar er hamster.
Som exempel, en hamster som nosar i golvet, får automatiskt lite längre ansikte än en hamster som tittar rakt fram och har alla tassar på golvet.
Glöm inte heller att skicka med alla bilder som behövs. Om en bild fattas så stryks den punkten och din hamster missar en hel del poäng. Ju fler bilder deto bättre, alltså.

Om du ej har möjlighet att ladda ned våra fotoguider med exempelbilder så kan du klicka på miniatyrbilderna nedan för att se dem i lite större format.